תקציב בניית בית

תקציב בניית בית

תקציב בניית בית בישראל יכול להיות מאוד משתנה ותלוי בגורמים רבים, כולל גודל הבית, איכות הבניה, מיקום הבניין והחומרים המשמשים בבנייה. בנוסף, גם המחירים עשויים להשתנות בין יישובים שונים בישראל ובין תקופות שונות.

באופן כללי, עליך לקחת בחשבון שבניית בית ממוצע בישראל עלולה לעלות בין 10,000-15,000 ש"ח למ"ר. בכל מקרה, חשוב לזכור שמדובר בחישובים אופטימליים ושישנן המון משתנים שעשויים להשפיע על המחיר הסופי, כולל שינויים בתכנון, תוספות במהלך הבנייה ועוד.

תקציב לבניית בית כולל מגוון רחב של פרטים ועלויות.

החל משלב רכישת הקרקע הכולל: עלות רכישת הקרקע או שכירות הקרקע, וכל הוצאות הקשורות לרישוי והתיישבות על הקרקע
ועד לאכלוס הבית, הכולל את הפרטים הקטנים ביותר כדוגמת אקססוריז וריהוט.

כדי לבנות אומדן עלויות לתקציב בניית בית, ניתן לעקוב אחר השלבים הבאים:

  1. תכנון מקדים: בשלב זה, יש לפגוש מהנדסים, אדריכלים ומומחים נוספים כדי להבין את הדרישות המדויקות לבניית הבית. יש לחשוב על מספר חדרים, מרפסות, חלונות, חדרי אמבטיה ועוד. יש לקבוע את סוג הבנייה, את החומרים הנדרשים, ולתכנן את המבנה הכללי של הבית. במסגרת זו, ניתן לשאול את המומחים על תקציבי החומרים והעבודה.
  2. בדיקת מחירים: עליך לחקור ולשוחח עם ספקים וקבלנים בתחום הבנייה כדי לקבל הערכת עלויות משוערות
  3. ניתוח עלויות: במהלך התכנון המקדים ועם המחירים שנאספו, ניתן לחשב את כל העלויות הצפויות. יש לכלול עלויות חומרים, שכר קבלנים והיתרים, תקופות שכירות במקרה של מגוריים זמניים לפרק זמן הבניה, שלבי תשלומים לקבלנים ועוד.
  4. הוספת שורות תקציב: חשוב לזכור שהתקציב לבניית בית כולל גם עלויות נוספות כמו תכנון והנדסה, רישויים, חידוש תשתיות, הובלות, הריסות ועוד. ניתן להוסיף שורות תקציב נוספות לכל עלות נדרשת.
  5. סיכום ובדיקה: לאחר כל המחירים נאספו והפרטים הוזנו, עליך לסכם את המידע ולבדוק את התקציב הכולל לבניית הבית. כדאי לבדוק את הפריטים שוב כדי לוודא שלא נשכחו עלויות חשובות.
  6. חשוב מאוד!
    הוצאות לא צפויות:
    להכניס לשורות התקציב / אומדן עלויות "בנ"מ / בצ"מ (כל אחד קורא לזה בצורה אחרת).
    בצ"מ = בלתי צפוי מראש.
    בנ"מ – בלתי נצפה מראש.
    בכל פרוייקט ואולי בבניה בעיקר, קיימים לא מעט עבודות חורגות או שינויים מתבקשים או אפילו אלמנט שלא תכננו ובמהלך הפרוייקט השתכנענו לעשות (דוג': חימום תת רצפתי, מערכת בית חכם או אולי רצפת פרקט שפתאום בא לנו לעשות.
    שורת הבלתי צפוי מראש חשובה מאוד מאחר וקיימים גם המון שינויים שלא תלויים בנו כגון עליות מחיר בחומרי הבניה / עליה במדד תשומות הבניה וכו'.

על מנת לשמור על פרוייקט רציף ולמזער עיכובים במהלך הבניה, יש לבנות אומדן תקציבי אמיתי ונכון ככל שניתן ולא לנסות להכניס עלויות שאין דרך לעמוד בהם.
לדוג': אם ידוע שעלות שלד למ"ר נע סביב 3,000-4,000 ₪,
לא נכניס לאומדן התקציבי שלנו 1,000 ₪
כי זה הריי ברור שאנו נכנסים לבעיה תקציבית שרק תעכב לנו את הפרוייקט ותגרום לנו לוותר על איכות הבניה או פריטים אחרים אותם נרצה לבצע בפרויקט.

למרות זאת,
אם נכניס תקציב גבוהה מידי, יכול להיות 2 מצבים:
1. נבין שאין לנו תקציב לפרויקט ולא נרצה להתחיל אותו עד שיהיה לנו את התקציב שכתבנו באומדן, יתכן שבעקבות הקפאת הפרוייקט, מחירי הבניה עלולים לעלות ובכך אנו מסתכנים.

  1. נקח הלוואת משכנתא גבוהה מידי ועליה נשלם ריבית גבוהה יותר.

לכן:

כאשר אנו מפיקים אומדן עלויות תקציב טרם תחילת הפרוייקט (אומדן תקציב לבינוי או שיפוץ),  יש לקחת בחשבון את כל תהליך רכישת הקרקע, התכנון, הביצוע והאכלוס.

חשוב מאוד לשאול קרובים אשר כבר עברו תהליך בניה דומה ולהבין את העלויות לכל שלב.

על מנת להיות מדוייקים יותר, כדאי להתייעץ ואף להעסיק מומחה בעל ניסיון שיבנה עבורנו אומדן תקציב לבניה בדיוק לפי הסטנדרט שאנו רוצים, באיזור שאנו מתכוונים לבנות ומותאם לצרכים שלנו.

לקריאת מאמר נוסף בנושא הכנת אומדן תקציב
לחץ כאן!

 

שתפו אחרים

Facebook
Print
Email
WhatsApp

*על מנת שנוכל לשפר את חווית הגלישה והמידע באתר, נשמח לשמוע הערות למידע וחווית האתר. * אין לראות במידע באתר זה כיעוץ מקצועי ואין לעשות שימוש במידע המוצג באתר זה חוות דעת מקצועית.

עוד באותו נושא

משפצים?! מידע שיכול לעזור:

אחרונים בפורטל

טיפים לגינה

יכול לעניין אותך גם

ברכה על קביעת מזוזה – מסורת עם משמעות!
בונים עתיד בטוח: הצצה לעבודתו של מהנדס קונסטרוקציה
רוצים לחסוך כסף ואנרגיה? תעברו למחמם מים יעיל!
מה עושים עם תקלות חשמל לא צפויות?
מיגון אש פסיבי – מה זה ומי צריך את זה?
דילוג לתוכן