עריכת הסכם חוזי עם קבלן מבצע

על מנת לכתוב הסכם עם קבלני בניה יש לקחת בחשבון מספר נקודות חשובות כדי להבטיח       שההסכם יהיה מועיל וברור לכל הצדדים,
חשוב מאוד לשמור על הרמוניה בכל תקופת הפרויקט, לכן אם אחד הצדדים מההסכם אינו מרוצה מההסכם או מעלויות הפרויקט, מהר מאוד גם תיגמר ההרמוניה והצד המאוכזב יעשה כל שביכולתו "להרוויח" במהלך הפרויקט. 


מספר נקודות חשובות לקחת בחשבון:

1. פרטי הפרויקט – פרטי הפרויקט חשוב מאוד ומיושם בשורות הראשונות של ההסכם, בפרטים אלה, יש לציין את מיקום הפרויקט, פרטי המזמין, פרטי הקבלן, כתובות הצדדים, יאור הפרויקט כפי שמופיע בתכניות ההגשה המאושרות להיתר הבניה.

2. מטרת הסכם – עליכם להגדיר בצורה ברורה את מטרת הסכם. זה יכול לכלול את הפרטים של הפרויקט שאתם מתכננים לבנות, תקופת הבנייה, כללי הבנייה, חומרי בניה, אביזרים ואלמנטים שיסופקו (על ידי הקבלן או על ידי היזם) 

3. תנאי תשלום – חובה להגדיר את עלות הפרויקט (לפני מע"מ ואחריי מע"מ), תנאי התשלום שנקבעו, מועדי תשלום וצורת העברת התשלום (העברה בנקאית / ש'ק וכו')

4. מועדי מסירה – עליכם להגדיר מועדי סיום הפרויקט, מומלץ גם לתת חשיבות לסיום כל שלב בפרויקט ובכך נדע להעריך מראש את מועדי התשלום ומועדי כניסת כל אחד מבעלי המקצוע כגון קבלן החשמל, קבלן האינסטלציה, קבלן האיטום וכו' ,  ככל שהמועדים יהיו ברורים יותר, יהיה יותר קל לתכנן את הפעילויות ולבצע אותן בצורה מתאימה ללא לחצים מיותרים, לכן יש הסכמים המגדירים לוחות זמנים לכל שלב בפרוייקט כגון: עבודות עפר, יציקת כלונסאות ,יציקת רצפה וכו' .

5. הובלת הפרויקט – יש להגדיר את מוביל הפרויקט, זה יכול לכלול את הנחיות הפעולה המדויקות לקבלני הבנייה ולהבטיח כי הם יעמדו בכללי הבנייה הנכונים, כמו כן, ברגע שכל מהלך הפרויקט יעברו דרך המוביל, יהיה מענה איכותי ומהיר יותר לקבלנים בשטח העבודה, יהיה סנכרון טוב יותר בין קבלני הביצוע, יהיו פחות תוספות בעלויות (אם בכלל).
מוביל הפרוייקט יכול להיות קבלן השלד אשר נמצא רוב זמן הפרויקט בשטח,
אפשרי ואף רצוי להעסיק מנהל פרויקט / מפקח שימונה לניהול הפרויקט ופיקוח על טיב הפרויקט (על מפקח הבניה ותפקידו קיים מאמר בנפרד).
ישנם מצבים רבים בהם מוגדר אדריכל הפרויקט כמוביל ראשי.
מוביל הפרויקט מחוייב להיות מנוסה בעל ידע רב וניסיון בהליך הבניה

6. סיום התקשרות ותרופות – על מנת למנוע מחלוקות, יש להגדיר את הסיבות בגינן ניתן "להפר" את ההסכם.
במצב בו הופר ההסכם, יש לקיים תנאים כגון סגירת "חשבון סופי" מועד סילוק הקבלן משטח העבודה מיום ההחלטה על פירוק ההסכם,
חשוב מאוד להגדיר בהסכם כי במידה ויתקיים סעיף זה וסוכמו כל כל הפרטים לסיום ההתקשרות, אין ולא תהיה לקבלן כל סמכות לתפוס את השטח, לאפשר למזמין להכניס כל קבלן אחר אשר יחפץ. תנאי.

7. מצב בוררות – במידה ותתקיים מחלוקת במהלך הפרויקט חשוב להכין מראש את נושא "התרופות"
נושא התרופות הינו קריטי על מנת לאפשר מצב תקין להמשך ביצוע הפרויקט ללא עיכובים.
יש לקבוע בורר מוסכם לכל מחלוקת אשר תתרחש, להגדיר את הספרות המקצועית כפתרון מוסכם לגישור בין מחלוקות כגון: מחירון מוסכם, מפרט בין משרדי מוסכם.
בדר"כ נהוג להגדיר את מחירון דקל לענף הבניה כמחירון מוסכם במידה וקיימת מחלוקת כספית
ומפרט בין משרדי (מכונה כ ספר כחול) למחלוקות על טיב העבודה אופן הביצוע והחומרים הדרושים לשם כך.

8. חתימה על תכניות – בנוסף להסכם העבודה, חשוב להעביר בין המזמין לקבלן תכניות חתומות בין הצדדים ובכך ידעו מראש על אופי העבודה, גודל הפרויקט, ובכך מאשרים כי אין מחלוקת על פרטי הפרויקט.

9. פגישת התנעת פרוייקט – יש לבצע טרם תחילת העבודה פגישה בין בעלי המקצוע, המתכננים, מוביל הפרויקט, מפקח הבניה, מנהל הפרויקט והמזמין (רצוי שבפגישה זו יצטרפו כל מי שנוגע בפרויקט) פגישה זו תסתיים כאשר כולם מאשרים שאכן הכל ידוע ואין נושאים פתוחים ולא ברורים, פגישה זו תהיה מקצועית ומכובדת שכל מטרתה להכיר את הנפשות הפועלות ולעלות סוגיות לא ברורות טרם תחילת הביצוע.
לאחר פגישת ההתנעה, יעביר המזמין "צו התחלת עבודה" אשר יאפשר לקבלן המבצע להתחיל בעבודתו.
צו התחלת העבודה יוחתם על ידי הצדדים ויהיה כחלק בלתי נפרד להסכם העבודה.

10 . חומרי הבניה – יש לציין את העדפות המזמין לחומרי הבניה, סוג הבלוק, סוג בטון וכו'

11. אלמנטים – במידה ויש אלמנטים דקורטיבים (דוג' קרניז..) , אלמנטים הנדסיים (דוג' קלקר לגשרי קור),  מי מספק את סט הממ"ד סוגו ותכולתו, אלמנטי פלדה ועץ  וכו' (כל פרויקט וגופו) יש לציין זאת בהסכם.

על מנת לכתוב הסכם עם קבלני בניה יש לקחת בחשבון מספר נקודות חשובות כדי להבטיח שההסכם יהיה מועיל וברור לכל הצדדים, חשוב מאוד לשמור על הרמוניה בכל תקופת הפרויקט, לכן אם אחד הצדדים מההסכם אינו מרוצה מההסכם או מעלויות הפרויקט, מהר מאוד גם תיגמר ההרמוניה והצד המאוכזב יעשה כל שביכולתו "להרוויח" במהלך הפרויקט.

שתפו אחרים

Facebook
Print
Email
WhatsApp

*על מנת שנוכל לשפר את חווית הגלישה והמידע באתר, נשמח לשמוע הערות למידע וחווית האתר. * אין לראות במידע באתר זה כיעוץ מקצועי ואין לעשות שימוש במידע המוצג באתר זה חוות דעת מקצועית.

עוד באותו נושא

משפצים?! מידע שיכול לעזור:

אחרונים בפורטל

טיפים לגינה

יכול לעניין אותך גם

ברכה על קביעת מזוזה – מסורת עם משמעות!
בונים עתיד בטוח: הצצה לעבודתו של מהנדס קונסטרוקציה
רוצים לחסוך כסף ואנרגיה? תעברו למחמם מים יעיל!
מה עושים עם תקלות חשמל לא צפויות?
מיגון אש פסיבי – מה זה ומי צריך את זה?
דילוג לתוכן